|
Volledige baan in 3D
De 3D mogelijkheid van Scarm is een leuke afbeelding van hoe het er ongeveer gaat uitzien. Scarm heeft geen voorzieningen om gedetailleerde tekeningen te maken en er is eigenlijk geen fatsoenlijk tekengereedschap. Het blijft dus bij grove blokken die hier en daar voorzien zijn van een dak omdat het dakmodel beschikbaar was in Scarm.
In deze 3D presentatie zijn bijna geen bomen zichtbaar. Ik zit met dit plan tegen de grenzen aan van het programma.
Op een vrij recente laptop gaat het tekenen of wijzigen van de baan vrij traag, een 3D opbouwen gaat echter verrassend snel.
|
|
Impressie van de baan in 3D gezien van boven. De rode blokken zijn gebouwen. Goed zichtbaar zijn het station, de oude loc depot opstelling en de rangeersporen. In de oude locdepot opstelling is de kolenbunker beter neergezet. Daarachter zijn ook de stadshuizen zichtbaar met daarvoor een weg. De bomen zijn vanwege computerproblemen weggelaten. De nieuwe loc depot opstelling is onderaan deze pagina te vinden.
|
|
|
|
Impressie van de baan in 3D van voren gezien. Goed zichtbaar zijn het station, het loc depot en de rangeersporen. De stadshuizen achterin hebben nu ook meer vorm gekregen. Achter het geëlektrificeerde paradespoor is een rotsformatie met een muur zichtbaar. Ook is het bergdorp met de zagerij en het stationnetje goed zichtbaar. Rondom het bergdorp komt een flink bos, maar dat is niet ingetekend. De helling met bomen voor de fabriek aan de linkerzijde is eveneens niet ingetekend.
|
|
|
|
Impressie van de baan in 3D gezien van westzijde richting oostzijde. Goed zichtbaar zijn de drankfabriek, de opstelsporen voor de goederenloods, het huizenblok voor het station en het station met daarachter een huizenblok. In de verte is de oude locloods opstelling zichtbaar, rechts daarvan de houtzagerij.
|
|
|
|
Dit is de nieuwe loc depot opstelling. De locomotiefloods is 30 graden met de klok mee gedraaid. De loods is verder teruggebracht naar 9 sporen ipv 10 sporen. Sporen 1 en 2 zijn nu de lange sporen van de l+eine locloods. Spoor 3 van de kleine locloods is aan de andere kant van het gebouw gedacht. Aan de achterkant van de locloods met sporen 1 en 2 komt het stookhok. Op de hoek komt het kantoor met de kantine en overnachtings mogelijkheden. De watertoren is naar de rand van het terrein verhuisd. Op de vrijgekomen plaats komt een onderdelen magazijn.
|
|
revisie 13062021
|
|