Het kelderstationAchteraan onder het schaduwstation blijft een ruimte onbenut. Je zou er dozen of iets dergelijks neer kunnen zetten, maar achter de baan is nog een "loopruimte", dus ik moet er onderdoor kunnen kruipen en dozen of iets dergelijks blokkeren dat. Zo kwam het idee om daar nog iets te doen. Of ik het kelderstation ook daadwerkelijk ga maken weet ik nog niet, het gaat afhangen van of de ruimte tussen de vloer en het kelderstation voldoende is.Het kelderstation sluit aan op de buitenste boog (licht paarse/roze van kleur) en de bovenste aansluiting in het steenrode wisselcomplex van het schaduwstation. Via wissels zijn zes sporen met een lengte van 1665mm bereikbaar, in theorie kunnen daar alle type treinen worden geparkeerd op de vier heel lange treinen na. Waarschijnlijk parkeer ik hier de elektrische tractie. Het gele traject is weer om door te kunnen rijden. De lengte van het doorrij-traject is 14164mm, goed voor een vertraging van ongeveer 2,7 tot 3,5 minuten.
Het mangat aan de rechterkant heeft een doorsnede van ongeveer 70cm. Dat zou ruim voldoende moeten zijn, maar je moet er nog wel in kunnen kruipen zonder de baan te raken. En bij dat laatste heb ik mijn twijfels. Dus heb ik dit onderdeel gewijzigd en de helix vervangen door een flinke omloop. De helling begint bij de koppelstukjes tussen de gele en paarse sporen. De hellingen zijn voor beide sporen bijna gelijk en iets minder stijl dan bij de helix. Op deze manier is een zijde van het mangat als het ware open en heb ik meer ruimte om er in te kunnen kruipen voor het geval dat.
volgend onderdeel: volledige baan in 3D revisie 01012021 |